Hyresgäst hos bostadsrättsföreningen Fyrfärgspennan1

Som hyresgäst har du ett generellt ansvar att hålla lägenhetens inredning i gott skick eftersom lägenheten är hyrd och ägs av föreningen, gäller att ombyggnad i lägenheten inte får utföras av hyresgästen.

Ta kontakt med brf. styrelse om du har planer på förändring.

Support runt teknik & fastighetsskötsel   

All rapportering av fel eller annat ska anmälas till NABO.

Styrelsen tar inte emot felanmälingar, annat än för nycklar och Aptus-systemet.

       

NABO Kundtjänst Tel 010- 288 00 26

Web:             http://nabo.se/felanmalan

Ange Brf. Fyrfärgspennan1 samt om du är hyresgäst.

APTUSBRICKOR & PORTTELEFON    -    kontakta styrelsen

Aptusbrickor debiteras hyresgäster med 250:- per bricka. Lägenhetsnycklar är boendes personliga ansvar.
Borttappade nycklar till gemensamma utrymmen, tvättstugor, cykelrum, etc. debiteras hyresgäst.

JOURUTRYCKNING.                Endast i nödfall och akuta fel, ex - översvämning, läckage, strömlöshet eller hissfel.

Ligger ansvaret för felet hos boende, debiteras hyresgäst av Brf. (regress).

NABO  tfn. 010- 288 00 26 (vardagr 16:00 - 07:00, samt helger)

Observera att du som hyresgäst kan hållas ansvarig för inredning m.m. som gått sönder om skadan bedöms ha uppkommit utöver normalt slitage. 

Support runt avgifter, hyror och fakturor

Web:            HTTPS://PORTAL.NABO.SE/KUNDPORTAL/LOGIN

Ange Brf. Fyrfärgspennan1 samt om du är hyresgäst.

 

 

Lycka till!

Styrelsen för Brf. Fyrfärgspennan1