Förvaltning och felanmälan

Fastighetsskötsel och teknisk support

Felanmälan vid ej akuta fel helgfria vardagar kl. 07:00 till 16:00. OBS att Styrelsen tar INTE emot felanmälningar.

 

TEKNIK & SKÖTSEL    -     NABO Tel 010- 288 00 26

web:            http://nabo.se/felanmalan

Ange Brf. Fyrfärgspennan1 samt om du är borättsinnehavare eller hyresgäst.

OBS att som borättsinnehavare har du ett mycket omfattande eget underhållsansvar. Se vidare under Stadgar.

OBS att som hyresgäst har du ett generellt ansvar att hålla lägenhetens all inredning i gott skick eftersom lägenheten är hyrd och ägs av föreningen.

 

APTUSBRICKOR & PORTTELEFON    -    kontakta styrelsen

Aptusbrickor debiteras borättsinnehavare och hyresgäster med 250:- per bricka.



JOURUTRYCKNING.                Endast i nödfall och akuta fel, ex - översvämning, läckage, strömlöshet eller hissfel.

Ligger ansvaret för felet hos boende, debiteras borättsinnehavare och hyresgäst av Brf. (regress).

NABO  tfn. 010- 288 00 26  (vardagr 16:00 - 07:00, samt helger)

 

Frågor om nycklar.

Lägenhetsnycklar är boendes personliga ansvar.
Borttappade nycklar till gemensamma utrymmen, tvättstugor, cykelrum, etc. debiteras borättsinnehavare och hyresgäst.

 

Support runt avgifter, hyror, belåning, pantsättning, fakturor, mäklarbilder och reparationsfond.


NABO
 

Numera kan du som medlem logga in på ett intranät med hjälp av bank-id. Här hittar du information om din lägenhet och kan även ansöka om andrahandsuthyrning. Intranätet finner du här:

https://portal.nabo.se/kundportal/login