Årsredovisningar

Här finns föreningens publicerade årsredovisningar samlade för läsning och nedladdning. Föregående års redovisning är preliminär tills dess stämman har godkänt den.

En årsredovisning är ett av flera sätt att göra en sammanställning av en organisations räkenskaper och förvaltning för ett räkenskapsår.

Årsredovisning, årsberättelse eller verksamhetsberättelse, det finns flera namn men i grunden är det en redovisning av föreningens ekonomiska status, tillgångar och skulder samt vidtagna åtgärder i förvaltningen under verksamhetsåret. Vår bostadsrättsförening tillämpar vad man kallar brutet räkensskapsår i och med att årsstämman behandlar kalenderårets förvaltning och inte enbart den mandatperiod som styrelsen arbetar på.

Räkenskapsåret är kalenderår. Styrelsens mandatperiod sträcker sig från maj månad till nästkommande års stämma.