Blanketter

Här hittar du föreningens stadgar, ekonomiska plan, trivselregler samt blanketter att använda till olika ärenden.

Blanketterna och dokumenten är i Acrobat PDF-format eller Microsoft Word. Har du inte dessa program på din dator kan dessa konverteras i vanliga webläsare, typ Google Chrome. Du kan ladda ner dessa till din egna dator och skriva ut dem.

Ansökan om uttag ur Inre reparationsfond fylls i och skickas till  vår ekonomiska förvaltare, NABO tillsammans med kvitton och ett brev som beskriver vad du begär ersättning för. Ersättningen måste fylla kraven på att öka värdet på lägenheten och fastigheten eller på annat sätt öka nyttan för föreningen, ersättning beslutas sedan av styrelsen och utbetalas via vår ekonomiska förvaltare.

Observera att ombildade lägenheter efter Brf. tillträde 2012 inte har någon inre reparationsfond. Lägenhetens fond kan också redan vara utnyttjad till viss del eller helt.

Övriga dokument som finns här är stadgar i föreningen och ekonomiska antagna planen, ansökan om medlemsskap i Brf., ansökan om 2:a handsuthyrning av lägenhet, trivselregler (ordningsregler), störningslogg, uppsägning av hyresrätt i Brf. samt diverse infoblad.

Ny information kan tillkomma när det är aktuellt.

Övriga dokument: