Viktig information om avier samt kontakt med vår ekonomiska förvaltare

OBS! Simpleko som vår nuvarande ekonomiska förvaltare ersätts fr.o.m. hösten av NABO. Mer information kommer. NABO är vår tekniska förvaltare, blanda inte ihop dessa två funktioner. OBS!

Information in English.  RB Ekonomi/Förvaltning i Östersund will change during later this year, more information later under autumn.

Förvaltning i Östersund/RB Ekonomi och RB Fastighetsägare är nu tillsammans Simpleko.

NY KUNDPORTAL FRÅN 1 JANUARI 2021
Från den 1 januari 2021 kommer den ekonomiska förvaltningen av vår förening ske i en ny portal där ni som boende/hyresgäst kommer kunna logga in på ett enkelt och tryggt sätt. Allt ni som medlem eller hyresgäst har behörighet att se kommer att finnas tillgängligt oavsett vilken digital enhet som används - dator, läsplatta eller mobiltelefon.

Från och med januari kommer aviseringen att ske månadsvis istället för tidigare med kvartalsvis utskick av avier. Den avi som ni nu har fått avser januari månad, avin som avser februari kommer att skickas ut i januari osv. Detta kommer underlätta vid exempelvis förändring av avgift och hyra. Om du däremot tidigare betalat hyran/avgiften kvartalsvis, halvårsvis eller årsvis så kommer det inte att ske någon förändring.

ÄNDRING AV AVISERING
Om du önskar information om ändring av aviseringsalternativ kan du logga in på portal.simpleko.se/avisering. Där loggar du in med ditt avinummer och internetkod som du finner på din avi. Där kan du bl.a lägga in din E-post om du i fortsättningen vill få avierna via e-post samt får information hur du anmäler dig till e-faktura och autogiro.
Utskick av avier kommer att ske på samma sätt som tidigare för autogiro, e-faktura och post. Du som idag har aviseringsalternativ med E-post kommer få den första avin via post eller Kivra, om du har aktiverat Kivra sedan tidigare. Om du vill fortsätta med E-post som aviseringssätt ändrar du enligt ovan.


Om du har erhållit en avi nu men tidigare inte varit avimottagare beror det på övergången till den nya portalen. Du kan logga in enligt ovan och ändra avimottagare för kommande aviseringar. När det gäller Kivra har avin skickats till en av er som är medlem/hyresgäst. Om du fått avin på Kivra men vill ändra avimottagare så ändrar du adress på portal.simpleko.se/avisering och sedan bestämmer aviseringssätt för E-post, e-faktura eller autogiro, vi kan tyvärr inte ändra mottagare till Kivra utan vill ni fortsätta att få avier via Kivra är det den som har fått denna avi som måste stå kvar som avimottagare annars rekommenderas E-post som alternativ.

 

 

From 1st January 2021, the financial management of our Brf. association / your landlord will move. New customer telephone contact number is:  018-66 01 60. 

Information in English (.pdf) from Simpleko. 

Länk till Simpleko  informationsblad

 

Med vänlig hälsning

Styrelsen Brf. Fyrfärgspennan1.